TARİHİN İLK ADIMLARI GÖBEKLİTEPE, ŞANLIURFA VE GAZİANTEP

• Tek Kişilik Fiyat: 1900,00 TL
TARİHİN İLK ADIMLARI GÖBEKLİTEPE, ŞANLIURFA VE GAZİANTEP

Gezi Programı:

1. Gün: 6 Kasım 2018, Salı - İstanbul / Şanlıurfa

Siz değerli misafirlerimiz ile Sabiha Gökçen Havalimanı İç Hatlar Terminali’nde 04:45‘te buluşmamızın ardından Pegasus Havayolu’nun PC sefer sayılı uçuşu ile saat 06:00’da Şanlıurfa’ya hareket ediyoruz. Varışımızın ardından arkeolojinin gözbebeği 12 bin yıllık Göbeklitepe Tapınağı’na doğru yola çıkıyoruz. Cilalı Taş Devri’nden kalma Göbeklitepe, dünyanın bilinen en eski dini yapılarından oluşuyor. Arkeologlar boyları 3 ile 6 metre arasında değişen T biçimindeki sütunların stilize edilmiş insan figürleri olduklarını düşünüyorlar. Ayrıca bu sütunlar üzerine işlenmiş hayvan tasvirleri ve soyut semboller var. İnsanlık tarihi hakkında bildiklerimizi yeniden düşünmemizi sağlayacak bu gezi sonrasında öğle yemeğini yerel bir lokantada alıyoruz. Öğleden sonra Paleolitik Çağ’dan İslamiyet dönemine kadar yaklaşık 10.000 eserin sergilendiği, 34.000 m2 kapalı alanı ile Türkiye’nin en büyük arkeoloji müzesi olma özelliğini taşıyan Haleplibahçe Müzesi’ni ve Şanlıurfa’da kaçak kazıda çıkarılarak yurtdışına kaçırılan Orpheus mozaiğinin, tekrar 1821 yıl önce doğduğu topraklarda sergilendiği Edessa Krallığı Mozaikleri Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Akşam yemeğimizi sıra gecesi eşliğinde otelimizde yiyoruz. Sıra gecesi Urfa'da bilinen adıyla sıra gezmek, kentle özdeşleşen halk kültüründe ses, saz ve söz üzerine sohbet yapılan özel eğlencedir.

Konaklamamız Hilton Garden Inn Otel’dedir.

1. Gün: 7 Kasım 2018, Çarşamba – Şanlıurfa - Gaziantep

Sabah kahvaltısının ardından üç semavi dinin de kabul ettiği Hz. İbrahim’in ata vatanı Harran gezisi için yola çıkıyoruz. Harran ayrıca kelime anlamı olarak da eski uygarlıklarda ‘’yolların kavuştuğu yer’’ anlamına gelir. Harran’a varışımıza takiben Üniversite, Surlar, Konik Kümbet Evler, Höyük ve yine aynı bölgede bulunan Ulu Cami’yi görüyoruz. Harran ovasının güzelliğini seyrettikten sonra Halfeti’ye hareket ediyoruz. Yaklaşık 2 saat sürecek yolculuğumuz sonrasında öğle yemeğimiz Fırat Nehri manzarası ile alıyoruz. Daha sonra özel teknemiz ile sular altında kalan Halfeti’yi geziyoruz. Gezimizin ardından Gaziantep’e varmadan önce Zeugma Harabeleri’ni geziyoruz. Gezimiz sonrasında otelimize ulaşıyoruz. Akşam yemeğimizi yöresel lezzetler ile Bayazhan’da alıyoruz. Konaklamamız Hilton Hampton Otel’dedir.

1. Gün: 8 Kasım 2018, Perşembe – Gaziantep / İstanbul

Sabah kahvaltısının ardından İlk durağımız Fırat Nehri kenarında kurulmuş ve 20 bin dönümlük arazi üzerine kurulmuş Zeugma/Belkıs Antik Kenti’nden çıkartılan eserlerin sergilendiği Zeugma Müzesi olacaktır. Dünyaca ünlü bu müzede en çok göze çarpan eser ise Çingene Kız Mozaiği’dir. Gezimiz sonrası öğle yemeğimizi yöresel lezzetleri ile Aşina Restoran’da alıyoruz. Yemeğimiz sonrasında biraz yürüyüş yapma vakti.. Kale Mahallesi ve Bey Mahallesi’nde tarihi yapıları görüyor ve bölgenin yaşam tarzını hissediyoruz. Gezimiz esnasında Mutfak Müzesi’ni geziyoruz. Bakırcılar, Yemeniciler ve Baharatçılar çarşılarını gezdikten sonra kısa bir alışveriş molası veriyoruz. Buluşma sonrasında belirtilen yerde buluşuyor ve havalimanına transferimizi gerçekleştiriyoruz.

Gezimiz sonrasında akşam yemeğimizi yerel bir lokantada alıp Gaziantep Havaalanı’na transfer oluyoruz. Check-in işlemlerinin ardından Pegasus Havayolu’unun PC2409 sefer sayılı uçuşu ile saat 21:30’da İstanbul’a hareket ediyoruz.

DAHİL OLAN HİZMETLER:

• Gezi sırasında tüm transferler
  • 1 gece Doubletree by Hilton Şanlıurfa Otel’de konaklama
  • 1 gece Hampton by Hilton Gziantep Otel’de konaklama
  • Gezi sırasında belirtilen yemekler (2 kahvaltı, 3 öğle ve 2 akşam yemeği)
  • Sıra gecesi eğlencesi
  • Müze ve ören yerleri giriş ücretleri
  • İkramlar

DÖNÜŞ Pegasus Airlines PC2409 1h 40m

GZT Gaziantep 9:30 PM 11:10 PM SAW Istanbul Sabiha

NİLGÜN MAZICIOĞLU

Hayat yolculuğum 1970 yılında Gaziantep de ,eğitime gönül veren Mazıcıoğlu ailesinin tek kız çocuğu olarak başladı. İlk ve orta öğrenimimi yine Gaziantep’de tamamladıktan sonra Ailemin isteği olan Anadolu Üniversitesi İktisat fakültesini yarım bırakarak ,Marmara Üniversitesi Tur operatörlüğü ve rehberlik bölümünde üniversite eğitimime başladığımda Anadolu’ sevdalısı olacağım da kendini belli etti. Bir tarafım Mezopotamya’lı bir tarafım Trakya göçmeni sentezi ile bu sevdayı yollara taşımaya başlamıştım.

Gaziantep Büyükşehir Belediyesin ve valilik misafirlerinin protokol rehberi olarak bir dönem çalıştım.

İlk okul dördüncü sınıftan itibaren, sanat aktiviteleri sayesinde bulunduğum yurt içi ve yurt dışı festivaller bana farklı kültürleri ve farklı insanları tanımanın yolunu açmıştı.

Bunun üzerine Gaziantep ‘de ilk sanat atölyesi olan Uygar Sanat evini açtım.Craft üzerine 10 yıl süresince her yaş grubuna Türk El sanatları dersleri vererek ,bayisi olduğum hoby boyalarının bölgede seminer öğretmenliğini gerçekleştirdim.

Güneydoğu Anadolu bölgesinde bulunan 1850 Halk Eğitim öğretmenlerine ve 650 Milli Eğitim bakanlığı kadrosunda bulunan el sanatları öğretmenlerine hizmet içi eğitim kapsamında uzman seminer öğretmenliği yaptım.Güneydoğu Anadolu bölgesindeki yerel televizyon kanallarında canlı programlarını yaparak sanatın ve kültürün yaşamın içindeki nefes olduğunu anlatan canlı TV yayınlar düzenledim .

Bu süre içinde üst düzey protokol rehberliğim devam ediyordum.

İçimdeki gezgin ruhum ve güzelliklerin paylaşılarak çoğalacağı düşüncesi ile kendimi yeniden yollarda bulduğumda ,2011 yılında İstanbul Sanayi Odasının katılımları ile gerçekleşen turlarda bölgenin en iyi rehberi seçildim.

Önümüzdeki zaman diliminde Gönlümdeki Anadolum isimli kitabım meraklısı ile buluşmak için gün sayıyor.

Turizm Bakanlığı ve Tureb (Türkiye Rehberler Birliği)protokolünde Gastronomi ve Gurme, Gap ve Doğu Anadolu ,Şam ,Filistin,Çanakkale savaşları ve Gelibolu yarımadası uzmanlıklarım ile yurdumun sonsuz tarihini, muhteşem kültürünü ve insanlarınının sıcacık etnografik değerlierini anlatırken ,güzel yüreklere dokunuyor olmak benim yolculuklarımın ana teması oldu.

Bu duygular ile yollarda olmak ,her seferinde bir keşif benim için.

Bu keşifi sizinle de yeniden yaşamak istiyorum