16-18 EKİM EFSANELER DİYARI ELAZIĞ - KEMALİYE- DİVRİĞİ - SİVAS

BENİ ARA
1. GÜN

Siz değerli gezginlerimiz ile Sabiha Gökçen Havalimanı’nda 05:30’da buluşuyoruz. Pegasus Havayolları ile saat 06.45’de İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Elâzığ’a uçuyoruz.

Elâzığ’a vardığımızda bizi bekleyen aracımız ile Keban Barajı’na doğru yol alıyoruz. Barajı gördükten sonra kahvaltımızı almak için Onar Köyü’ne gideceğiz. Köy havasında keyifli bir kahvaltı sonrasında köydeki 800 yıllık Cemevi’ni ziyaret edeceğiz. Ardından rotamızı Arapgir’e çeviriyoruz. Burada Mirliva Camii ve Millet Hanı gezilerimizi gerçekleştireceğiz.

Bir sonraki durağımız tarihi ve turistik Ocak Köyü olacak. Burada alacağımız öğle yemeğimiz sonrasında ilk durağımız, Hıdır Abdal Sultan tarafından kurulan ve günümüze kadar 700 yıllık geçmişi ile tarihi ve turistik değerlere sahip; dik bir yamaçta, bahçeler arasında havası ve suyunun temizliği ile dikkat çeken bölgenin ilk ve tek müzesi olan Ali Gürer Müzesi olacak. Daha sonra tarihi 300 yıl öncesine giden Yeşilyurt Köyü’nü ve bölgeye katkıları bile efsane olan Recep Yazıcıoğlu’nun adını taşıyan köprüyü görüp hikayesini dinledikten sonra Kemaliye’de otelimize yerleşiyoruz.

Akşam yemeğimiz yöresel lezzetler eşliğinde yerel bir restoranda.

Konaklamamız Eğin Konağı Butik Otel’de.

2. GÜN

Hemen her konuda türküsü bulunan ama en çok sevda, hasret ve gurbet kokan türküleriyle bilinen, eski ismiyle Eğin, yeni ismiyle Kemaliye; doğası, kültürü ve evleriyle ilgi çekici güzellikleri barındırır. Taş işçiliğinin benzersiz örnekleri, mühendislik harikası köprüler, pınarlardan akan suların hayat verdiği vadiler manzumesi Kemaliye, kuruluşundan bu yana, çeşitli kültürlerin yaşandığı bir yer olma özelliğini taşır.