KEŞFEDİLMEYİ BEKLEYEN TUNCELİ - 10 NİSAN 2020

BENİ ARA
1. GÜN

Siz değerli misafirlerimiz ile İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda 05.45 de buluşuyoruz. Bilet işlemlerimiz sonrası Pegasus Havayolları 06.45’te Elazığ'a hareket ediyoruz. 8.30’da varışımızda yerel rehberimiz tarafından havalimanında karşılanıyor ve yola çıkıyoruz. Önce Elazığ’a hâkim bir tepeden bakan ve Yukarı Fırat bölümünün en önemli yerleşim yerlerinden biri olan tarihi Harput şehrine doğru yol alıyoruz.

Harput’ta vereceğimiz kahvaltı molasının ardından Harput Kalesi Ulu Camii’ni, Arap Baba türbesini geziyoruz. Ardından Keban barajı üzerinden feribot ile yapacağımız geçiş ile Tunceli’nin şirin bir ilçesi olan Pertek’e varıyoruz. Feribot ile geçişte günümüzde bir ada olarak duran Pertek kalesi hakkında rehberimizden bilgi alacak ve kaleyi feribottan fotoğraflayacağız.

Sonrasında Tunceli coğrafyası üzerinde hüküm sürmüş en eski medeniyetlerin izlerinin olduğu yerlerden biri olan Mazgirt ilçesine hareket ediyoruz. Yolumuz üzerinde yer alan Bülbül deresi restoranda öğlen yemeğimizi alıyoruz.

Mazgirt ilçesinde bulunan Elti Hatun Türbesi ve Elti Hatun camisini geziyor ve bu tarihi eserler hakkında bilgi alıyoruz. Mazgirt gezimizi tamamlayıp Tunceli merkeze doğru yol alıyoruz.  Pir Sultan Abdal heykeli önünde vereceğimiz fotoğraf molası ve serbest zaman sonrasında, akşam yemeğimiz Munzur kenarında yer alan bir yerel restoranda.

Konaklamamız Tunceli Grand Şaroğlu Hotel’de.

2. GÜN